Kuchnia w stylu #zostajewdomu, czyli zalety domowego pieczywa

Przed nami tygodnie, w których postaramy się znacznie ograniczyć kontakt ze światem zewnętrznym. Odosobnienie sprawia, że uczymy się na nowo odkrywać przyjemność we wszystkich czynnościach wykonywanych w domowym zaciszu. Więcej czasu spędzamy również w kuchni, inspirując się przepisami, z których na co dzień nie korzystaliśmy. Na powrót zdobywają nasze serca przepisy na pyszne i zdrowe, domowe pieczywo.
Nowa rzeczywistość uczy nas doceniać towarzystwo najbliższych, a także organizować sobie zajęcia bez wychodzenia z domu. To również czas, który stawia przed nami wyzwanie – jest nim możliwie największa samowystarczalność. Nie chodzi oczywiście o uleganie zbiorowej panice, która skłania do magazynowania olbrzymiej ilości zapasów.
Mowa o sprytnym zaplanowaniu menu i wykorzystywaniu wyłącznie niezbędnych składników. Dzięki temu uda nam się przygotować wiele zdrowych dań, deserów i przekąsek, których zwykle nie przyrządzaliśmy samodzielnie.
Domowe pieczywo bez zbędnych dodatków
Największą zaletą pieczywa, które przygotowujemy samodzielnie jest realny wpływ na składniki, które się w nim znajdą. Dzięki temu uda nam się ustrzec przed zbędnymi konserwantami, barwnikami, czy też sztucznymi spulchniaczami, które bardzo często dodawane są do pieczywa w supermarketach.
Chleb w różnych odsłonach
Przygotowywanie pieczywa we własnej kuchni wcale nie musi być trudne i monotonne. Istnieje wiele możliwości urozmaicenia receptur na domowy chleb w taki sposób, by za każdym razem zaskakiwał nas swoim smakiem. Chleb cebulowy z wędzonym serem, chleb buraczany, chleb z płatków owsianych z orzechami, chleb z serem i salami, czy też tradycyjny chleb pszenny – każdy z nas może przygotować pieczywo wzbogacone o składniki, za którymi przepada. Jeszcze więcej smacznych i zdrowych propozycji na upieczenie domowego chleba znajduje się na Cookidoo® – platformie z przepisami na urządzenie Thermomix®.
Na zakwasie czy na drożdżach?
Pieczywo na zakwasie posiada niski indeks glikemiczny, dzięki czemu zapewnia znacznie dłuższe uczucie sytości. Dlatego też zalecany jest przede wszystkim diabetykom oraz osobom, które pracują nad swoją sylwetką. Jest to jednak pieczywo ciężej strawne (w porównaniu z chlebem na drożdżach) – unikajmy go, zawsze wtedy, gdy zaleca się nam dietę lekkostrawną. Z kolei pieczywo drożdżowe wskazane jest dla osób, które zmagają się z najróżniejszymi problemami układu trawiennego, np. z wrzodami żołądka.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*