Rynek wnętrzarski a lockdown – okiem ekspertów

Branża wnętrzarska – podobnie, jak wiele innych – ucierpiała na tegorocznym lockdownie. Co zmieniło się w zachowaniach zakupowych Polaków, którzy długie miesiące spędzili w swoich domach? Jak sytuacja na rynku wnętrzarskim będzie wyglądała w kolejnych miesiącach i na co będziemy zwracać większą uwagę, wyposażając swoje domy i mieszkania?

Załamanie gospodarki, które tożsame było z trwającą pandemią, wprowadziło w drugim kwartale roku wiele zmian – zarówno tych dotyczących działalności firm z branży wnętrzarskiej, jak i wśród potencjalnych nabywców. Jak z tymi zmianami poradziły sobie galerie wyposażenia wnętrz?

Idzie nowe?

Pewne kategorie produktowe zarówno przed, jak i w trakcie pandemii sprzedawały się z sukcesem przez internet. Rynek wirtualnej sprzedaży mebli i wyposażenia wnętrz z pewnością odnotował w ostatnich miesiącach spory wzrost i warto mieć na uwadze, że ta kategoria będzie nadal rosła. Należy jednak zauważyć, że nadal jest ogromna pula klientów, którzy wolą sprawdzić produkt przed zakupem.

Dom mój to moja twierdza

Wprowadzenie ogólnopolskiej kwarantanny oraz wielu ograniczeń w przemieszczaniu się i przebywaniu w miejscach publicznych sprawiły, że zaczęliśmy coraz więcej czasu spędzać w swoich domach. Konsekwencją tego było zrozumienie i poznanie swoich wnętrz oraz potrzeb mieszkaniowych na nowo.

Siła zakupowa polskiego klienta zwiększyła się przez ostatnie lata dzięki zwiększeniu możliwości finansowych. Zmieniła się też świadomość inwestorów, którzy coraz mądrzej podchodzą do decyzji zakupowych dotyczących wnętrz.

Jakie wnętrza lubią Polacy?

Od kilku sezonów zauważalny był wśród Polaków silny trend nawiązujący do urządzania pomieszczeń w stylu skandynawskim. Polskie wnętrza stawiały na zachowawczą biel i szarości. Jednak coraz więcej osób zdecydowanych jest na wprowadzenie zmian kolorystycznych w swoich domach i mieszkaniach.

Patrząc w przyszłość

Wiele branż ucierpiało na wydarzeniach związanych z pandemią koronawirusa, ponieważ klienci wycofali się z części decyzji inwestycyjnych w pierwszych miesiącach lockdownu. Jednak od jakiegoś czasu można zauważyć wzmożony ruch zakupowy wśród Polaków.

Rynek wnętrzarski, pomimo początkowych problemów związanych z lockdownem, odradza się. Ostatnie miesiące zweryfikowały potrzeby zakupowe Polaków, a także wpłynęły na wprowadzenie zmian organizacyjnych w wielu firmach oferujących wyposażenie wnętrz.

GutPR

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*